یکی از محصولات پر کاربرد و داغ بازار در روز های تابستان صندل می باشد. اما اصلی ترین مرکز خرید صندل زنانه در شهر هایی همچون قم و تهران می باشد.
آمار صادرات و خرید صندل زنانه از کارخانه های تهران
در ابتدای امر به این نکته باید اشاره کرد که مرکز تولید صندل و دمپایی در دو شهر قم و تهران واقع شده است. شهر های مشهد، تبریز و اصفهان نیز در تولید این محصولات پیشرو هستند اما در مقام اول قرار ندارند.
شهر های تبریز، مشهد و اصفهان بیشتر به تولید انواع کفش های چرمی و غیر چرمی مشغول هستند. همچنین شهر تهران به صورت تخصصی به تولید صندل و کفش می پردازد.

اما طبق آمار تولید و صادرات صندل و دمپایی ایران، بیشترین تولیدات صندل و دمپایی متعلق به شهر قم می باشد. به صورت تقریبی حدود 70 درصد تولید صندل در شهر قم اتفاق می افتد. و از بین این 70 درصد تولیدات، 50 درصد آن به کشور هایی همچون افغانستان، هند، عراق، کنیا، نیجیریه و امارات صادر می شود.
تولیدات کارخانه های صندل ایران دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. از همین رو کشور هایی همچون هند و عراق از وارد کننده های بزرگ صندل زنانه به شمار می شوند. در این کشور ها خرید صندل زنانه در فصل تابستان از بازار بسیار خوبی برخوردار می باشد.
لذا فرصت بسیار خوبی است برای کارخانه های تولید صندل در تهران و قم که بازار های جدیدی در زمینه خرید صندل زنانه در این کشور ها ایجاد کنند.

هند یکی از بزرگ ترین وارد کننده های صندل زنانه
طبق آمار و سفر های خارجه که اخیرا تاجران ایرانی به کشور هند انجام داده بودند، برخی از محصولات پر پتانسیل که امکان صادرات آن ها به کشور هند وجود داشت بررسی شدند.
صندل و دمپایی یکی از این محصولات استراتژیک به شمار می رود. کشور هند با جمعیت 1 میلیارد و 38 میلیون نفری باعث شده است تا از نگاه ایران به یک مرکز وارداتی محصولات ایرانی به حساب بیاید.

افرادی که در زمینه تولید انبوه دمپایی و صندل در ایران فعالیت می کنند باید این امکان سنجی را انجام بدهند. با پیدا کردن بازار های جدید برای خرید صندل زنانه و مردانه، می توانیم میزان صادرات این محصول را افزایش دهیم و باعث ارزآوری به کشور بشویم.
اگر در فیلم ها و ویدئو های موجود در اینترنت بنگریم، خواهیم دید که بسیاری از مردم کشور هند، چه زن و چه مرد، از صندل به عنوان پاپوش استفاده می کنند. به دلیل اینکه کشور هند دارای آب و هوای گرم و تابستانی در اکثر فصل ها می باشد، لذا نسبت به دیگر کشور های دنیا، از صندل استقبال بیشتری می شود.

در کشور هند بر خلاف کشور های اسلامی، زنان حجاب اجباری ندارند، لذا استفاده از صندل و پوشیدن آن بدون جوراب بیشتر در بانوان هندی رواج پیدا کرده است.
توجه به این نکات ساده و آشنایی با فرهنگ ملل ها می تواند به تاجران ایرانی که قصد صادرات صندل دارند کمک شایانی کند.
پیدا کردن بازار های بکر و دست نخورده جهت صادرات صندل زنانه نیازمند تحقیق و بررسی اطلاعات مختلف کشور ها است.

قیمت صندل زنانه در کشور های وارد کننده
در سفر های اخیر تاجران ایرانی به کشور هند، قیمت صندل زنانه و مردانه در این کشور نیز آنالیز و مورد بررسی قرار گرفت.
به دلیل بالا بودن ارزش دلار در ایران و همچنین پایین بودن قیمت مواد اولیه، هزینه آب، برق و گاز، دستمزد کارگر و به طور کلی تولید محصولات ایرانی دارای هزینه تموم شده کمتری نسبت به دیگر کشور های دنیا می باشد.
لذا صادرات این محصولات می تواند سود بسیار خوبی برای ما به همراه داشته باشد. هر چند کشور هایی همچون ترکیه و چین در بسیاری از محصولات، رقیب ایران محسوب می شوند. اما با کمی بررسی متوجه خواهیم شد که می توانیم این بازار رقابتی را به خودمان اختصاص دهیم.

برای فهم بهتر این موضوع یکی از اتفاقاتی که در حین بررسی قیمت صندل در دهلی انجام گرفت را شرح می دهیم.
به سراغ یکی از مغازه های بازار های هفتگی در دهلی رفتیم. علی رغم شلوغی بسیار زیاد بازار توانستیم یکی از فروشنده های صندل و دمپایی را پیدا کنیم. از شانس خوب ما مغازه دار با یکی از تولید کننده های دمپایی در اطراف دهلی ارتباط مستقیمی داشت. با گرفتن آدرس کارخانه به اطراف شهر دهلی رفتیم تا با کارخانه تولید صندل و دمپایی مذاکره ای داشته باشیم.
پس از بازدید از کارخانه و آشنایی بیشتر با مدیر فروش آنجا، تولیدات متنوع دمپایی و صندل را مشاهده کردیم. یکی از مدل های صندل که شباهت زیادی با تولیدات یکی از کارخانه های شهر قم داشت و از مواد اولیه مشابهی تولید شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

قیمت درب کارخانه صندل زنانه (مدل مشابه ایرانی) در دهلی هر جفت حدود 350 روپیه بود. با تبدیل روپیه به ریال ایران متوجه شدیم که کارخانه آن جفت صندل را 133 هزار تومان به صورت عمده می فروخت.
در صورتی که قیمت همان صندل درب کارخانه ایران حدود 85 هزار تومان بود. با بررسی هایی که انجام دادیم و محاسبه قیمت های حمل و نقل کالا متوجه شدیم که در حجم زیاد می توانیم فرصت صادرات این محصول را به خوبی ایجاد کنیم.
لازم به ذکر است که کشور هند از لحاظ قیمتی اختلاف کمتری نسبت به دیگر کشور ها با ایران دارد. لذا قطعا این تفاوت قیمت با دیگر کشور ها بسیار بیشتر خواهد بود. به عوان مثال شاید قیمت تولید یک جفت صندل در یکی از کشور های اروپایی حدود 500 هزار تومان باشد. لذا تفاوت بیشتری با 85 هزار تومان دارد.

قدرت فروش و مذاکره ایران در صادرات صندل و دمپایی
حتما از خود می پرسید که با این تفاوت قیمت ها و سود زیادی که از صادرات صندل می توان بدست اورد، چرا فعالیتی صورت نمی گیرد.
در واقع فعالیت صورت می گیرد اما به صورت خیلی جزئی است. بسیاری از تولیدات صندل ایران به کشور هایی همچون ترکیه، عراق، افغانستان، هند و امارات صادر می شود. اما بازار های بسیار بزرگ تری در کشور های آفریقایی، اروپایی و همچنین آمریکایی وجود دارد.
پس ضعف از کجاست؟
جواب قدرت فروش، بازاریابی و مذاکره است. تاجران ایرانی در زمینه فروش و صادرات صندل زنانه به کشور های پر قدرت اروپایی دارای ضعف های مذاکره ای هستند. به دلیل عدم اعتمادسازی امکان صادرات عمده به این کشور ها رخ نداده است.
پس ضعف ما از تولید نیست بلکه شرایط برای صادرات صندل زنانه و مردانه فراهم نشده است. ابتدا دنیا باید ما را به عنوان قطب تولید صندل بشناسد. برندسازی باید به صورت قوی صورت بگیرد تا مشتریان اروپایی به سراغ ما بیایند.

قدرت مذاکره و آشنایی با قوانین بین المللی تجارت و صادرات امری بسیار مهم می باشد که باید در تاجران ایرانی تقویت شود.
اگر بتوانیم در طی سال های آتی این پارامتر ها را رعایت کنیم، قطعا در آینده ای نه چندان دور، به یکی از قطب های صادراتی صندل و دمپایی در جهان تبدیل خواهیم شد.
ide khobie.
mokham maqaze foroshe dampaii bznm. tak foroshi
bahatoon tamas migirm
This is the right blog for anybody who would like to
find out about this topic. You realize so much its almost hard to argue with you (not
that I personally would want to…HaHa). You definitely put
a new spin on a topic which has been discussed for a long time.
Wonderful stuff, just wonderful!