صندل کالای مناسبی برای صادرات می باشد و امروزه محصولی همچون دمپایی و صندل بدلیل تنوع بسیار زیادی که در جنس و طرح آن وجود دارد بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
افراد ساکن در کشورهای دیگر نیز برای سهولت در رفت و آمدشان در مسیرهای کوتاه و غیر رسمی از آن استفاده میکنند.
جایگاه دمپایی در بازار امروز
هنگامیکه در بازارهای کوچک و بزرگ شهرتان به گشت و گذار مشغول هستید حتما متوجه شده اید که یکی از دلایل جذب مشتری برای هر کالا کیفیت مناسب و متنوع بودن رنگ و طرح آن است.
خصوصا در مورد اجناسی که به پوشش انسان مربوط میشود.
مانند لباس، پارچه، کیف و کفش و مانند آن .دمپاییهای خانگی نیز بدلیل اینکه نرم، سبک و راحت هستند بسیاری از بانوان استقبال خوبی برای خرید این محصول میکنند.
خوشبختانه تولیدکنندگان ایرانی در زمینه صنعت کیف و کفش با بهره گیری از فناودی روز و طرح های مدرن توانستند جایگاه خوبی در بین سایر تولیدکنندگان سایر کشورها بدست آورند.
البته چین با بدست گیری ۶۵ درصد از تولید کفش سالانه نزدیک به ۱۳ میلیارد کیف و کفش به کشورهای دیگر صادر میکند.
البته ناگفته نماند هر کشوری با توجه به سبک زندگی خود از دمپایی و کفشهای مخصوصی استفاده میکند که از نظر جنس و ظاهر قدری متفاوت است.
اما به هر حال حس راحتی و حفظ بهداشت دو نکته اصلی برای هر شهروند میباشد.
در زمانیکه از این محصول استفاده میکند البته نوع آب و هوا نیز تاثیر بسیار زیادی در نوع تولید و طراحی آن دارد.
در زمان سردی هوا دمپاییهای پشمی و یا جلو بسته مناسبترند و در زمان گرمی هوا دمپاییهای سبک و جلوباز بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.
بعلاوه دمپاییهای بیمارستانی به دلیل اینکه از انتقال عفونت و باکتری به محیط خارج از بیمارستان جلوگیری میکند و هم برای کادر درمان و بیماران مناسب است فروش خوبی خواهند داشت.
صندل کالای مناسبی برای صادرات
یکی از فعالیتهایی که باعث پیشرفت هر کشور در حوزه اقتصاد میشود صادرات است.
هر کالایی که برای این منظور توسط تجار و صادرکنندگان انتخاب و خریداری میشود باید هم کیفیت عالی دااشته باشد و هم متتاسب با نیاز مشتریان در کشور مقصد باشد.
خصوصاً انواع پوشاک و کیف و کفش که بیشترین نیاز را دربرمیگیرند و این شاید به خاطر روند افزایشی جمعیت جهان باشد.
شاید به این دلیل است که افراد ترجیح میدهند در حوزه پوشاک سهم ببشتری را در مخارج خود اختصاص دهند.
صندل کالای مناسبی برای صادرات است.
به همین جهت یک تاجر اگر بتواند این روند را با زیرکی و البته دقت فراوان سپری کند حتما از صادرات این محصول سود چشمگیری را کسب خواهد کرد.
البته نکته دیگری که در این میان اهمیت زیادی دارد نرخ دمپایی به صورت عمده است.
او باید یک محصول ارزان و البته باکیفیت را شناسایی کرده و برای این منظور به کارگیرد تا در زمان فروش در کشورهای دیگر متضرر نشود.
به همین جهت مشورت و راهنمایی کارشناسان در رابطه با بازار انواع کفش و دمپایی و چگونگی طی کردن فرآیند صادرات میتواند کمک زیادی برای تجار باشد.
خصوصاً که مسیر تجارت خود به تنهایی هزینه هایی دربردارد.
مانند تعرفه های گمرک پس میزان تعادل بین خرید دمپایی و فروش آن میتواند میزان سود را مشخص کند.
در این مواقع بهتر است تجار محصول مورد نظر خود را به صورت عمده و از تولیدکنندگان به صورت مستقیم تهیه کنند و آنها را برای فروش در داخل و خارج بکار گیرند.
خصوصیات دمپایی مرغوب جهت صادرات
همانطور که عرض کردیم میزان کیفیت دمپایی و صندل رابطه مستقیمی با میزان فروش و رضایت مشتری دارد.
اگر شما بتوانید کیفیت و قیمت را به صورت یکجا برای این محصول در حالت تعادل حفظ کنید قطعاً فروش خوبی خواهید داشت.
به همین دلیل چند نکته مهم را در این خصوص بیان میکنیم:
اولاً، از نظر کیفی دقت کنید که یک دمپایی باید هم از نظر رویه و هم زیره مناسب باشد.
بسیار مهم است که رویه خاصیت انعطاف پذیری داشته باشد چراکه سفت بودن و یا تیز بودن لبه دمپایی باعث آسیب رسیدن به پای افراد میگردد.
دوماً، بهتر است از چرم طبیعی تولید شده باشد.
چرم طبیعی برخلاف چرم مصنوعی برای مصرف کنندگان ایجاد حساسیت نمیکند و دچار قرمزی پوست نمیشوند.
سوماً، کف آن دارای سختی و برآمدگی نسبی باشد و پاشنه ی پا را به میزان استانداردی به بالا بکشاند.
تخت بودن کف دمپایی باعث ایجاد فشار بر کمر و زانوها میشود که این اصلاً مناسب نیست.
چهارماً، این محصول تنوع بسیار زیادی دارد.
همچون طبی، روفرشی، استخری، ابری و غیره پس هر فروشنده ای میتواند متناسب با نیاز مشتری خود حتی در سایر کشورها یک کالای مناسب انتخاب کرده و به فروش برساند.
پنجماً، اگر در کشورهای دیگر بدنبال یافتن مشتری هستید و میخواهید توانایی و محصول خود را به سمع و نظر آنها برسانید بهتر است در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنید.
با معرفی آن شرکای خوبی برای تجارت خود بیابید .بعلاوه مراجعه کردن به سایتهای معتبر نیز میتواند تا حدودی کمک کننده باشد.
نکته آخر
با تمام مطالبی که در این مقاله بیان کردیم متوجه شده اید افرادی که بدنبال این هستند که میزان فروش خود را از داخل کشور به خارج هم گسترش دهند میتوانند از انواع دمپاییها برای صادرات استفاده کنند و لازم نیست یک کالای تجملاتی را انتخاب کنند.
البته بهتر است برای این منظور بیشتر در کشورهای دارای آب و هوای گرم سرمایه گذاری کنند.
چراکه در مناطق سردسیر استفاده از این نوع محصولات مشابه نسبتا کم است و عموماً از کفش و چکمه های زمستانی استفاده میکنند.
مثلاً کشور عراق، افغانستان، عمان جزو کشورهای همسایه ایران هستند که صادرات خوبی نیز در آنها انجام گرفته است.
طبق آمار ثبت شده در سایتهای جهانی میزان صادرات دمپایی از ایران به چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار میرسد که رقم قابل توجهی است.
البته لازم بذکر است که برای یک فروشنده چه در بازارهای داخلی و چه خارجی تامین نمودن جنس باکیفیت و مقرون بصرفه از یک شرکت معتبر بسیار مهم است.
در واقع شرکت دمپا شاپ با هدف یاری رساندن به صادرکنندگان دمپایی و به منظور کسب موفقیت در این راه میتواند به عنوان یک تولیدکننده عمده و یک مشاور دلسوز در کنار شما باشد.